نفخ کودک چیست؟

کولیک نوزادی یک بیماری شایع است که از هر ۵ نوزاد در ماه اول زندگی ۱ نفر را مبتلا می کند. با این حال، این یک وضعیت پزشکی جدی نیست و معمولا در سن ۳-۴ ماهگی برطرف می شود. کولیک معمولاً با گریه‌های تسلی‌ ناپذیر، اغلب ساعت‌ها و بدون هیچ دلیل خاصی رخ می دهد. یعنی کودک شما گرسنه نیست، خسته نیست، نیاز به تعویض پوشک ندارد یا دمای بدنش بالا رفته است.

 

با وجود تحقیقات پزشکی، هیچ کس مطمئن نیست که چه چیزی باعث کولیک نوزاد می شود. یک توضیح احتمالی ممکن است ایجاد باد محبوس در روده کودک شما باشد که باعث درد و ناراحتی می شود.

 

نفخ معمولاً در اواخر بعد از ظهر و عصر رخ می دهد، زمانی که کودک شما ممکن است از درد گریه کند، زانوهای خود را به سمت سینه خود بکشد و صورتش قرمز شود. ممکن است شکم آنها متورم یا نفخ باشد که گویی هوای زیادی بلعیده اند و ممکن است بیش از حد معمول باد را از خود خارج کنند.

 

یک نوزاد کولیکی می تواند برای همه افراد خانه بسیار ناراحت کننده باشد. گوش دادن به دوره های طولانی گریه می تواند باعث شود شما احساس خستگی، استرس و تخلیه عاطفی کنید. علیرغم شدت گریه های کودک، مهم است که به یاد داشته باشید که نفخ کودک یک بیماری جدی نیست.

سبد خرید
پیمایش به بالا