آگاهی از نفخ معده کودک

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مادران برای یکی از شایع ترین شرایط پزشکی که نوزادان تازه متولد شده را تحت تاثیر قرار می دهد آماده نیستند.

کولیک نوزاد و یا نفخ معده نوزاد یک مشکل رایج است که از هر ۵ نوزاد ۱ کودک را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولا زمانی که نوزاد تنها چند هفته دارد شروع می شود. علائم و نشانه ها عبارتند از:

 

  • گریه های شدید
  • گریه در اواخر بعد از ظهر یا عصر که چندین ساعت طول می کشد
  • صورت نوزاد هنگام گریه سرخ و برافروخته است
  • کودک در حین گریه مشت های خود را گره می کند، زانوهای خود را به سمت بالا می کشد یا کمر خود را قوس می دهد

و در حالی که کولیک نوزاد برای نوزاد مبتلا مضر نیست، اثرات شب‌های بی‌خوابی با نوزاد کولیکی بر روی مادر و پدر می‌تواند بسیار زیاد باشد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که بیش از نیمی (۵۶%) از مادران بریتانیایی می‌گویند کمبود خواب بر روابط آن‌ها با شریک زندگی‌شان تأثیر گذاشته است و یک سوم دیگر (۳۸%) می‌گویند که بر روابط آنها با فرزندانشان تأثیر گذاشته است. کم خوابی نیز به عنوان یک دلیل منفی تأثیرگذار بر تمرکز و خلق و خوی شناخته شده است.

 

به همین دلیل است که ما همکاری خود را برای راه اندازی اولین ماه آگاهی از کولیک نوزاد در سپتامبر ۲۰۱۷ با Cry-Sis، تنها موسسه خیریه که به حمایت از والدین برای گریه های بیش از حد نوزاد اختصاص داده شده است، همکاری کردیم. ماه آگاهی کولیک، در تلاش است تا والدین را آموزش دهد و از آنها حمایت کند تا اطمینان حاصل شود که می توانند لذت پدر و مادر شدن را به طور کامل تجربه کنند.

سبد خرید
پیمایش به بالا